Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2008

Καλώς σας βρίσκω!



Καλημέρα σε όλες τις Ροδαλλένιες! Μέχρι τώρα σας παρακολουθούσα από το παραθυράκι του Ροδόσπιτου, αλλά σήμερα -κρατώντας στο χέρι το κλειδί που μου χάρισε η Αλίκη, και την ευχαριστώ πολύ γι'αυτό- μπαίνω με το δεξί και κανονικά, από την πόρτα! Αναρωτήθηκα τί θα μπορούσα να σας φέρω σε αυτή την πρώτη επίσκεψη, για τα καλορίζικα. Τότε θυμήθηκα ένα ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη...Πως θα μπορούσε να λείπει άλλωστε, από ένα σπίτι που είναι γεμάτο ρόδια, η "Τρελή Ροδιά"? Χαρισμένο με πολύ αγάπη σε όλες μας!

Η τρελή ροδιά

Σ' αυτές τις κάτασπρες αυλές όπου φυσά ο νοτιάς
σφυρίζοντας σε θολωτές καμάρες, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά
που σκιρτάει στο φως σκορπίζοντας το καρποφόρο γέλιο της
με ανέμου πείσματα και ψιθυρίσματα, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά
που σπαρταράει με φυλλωσιές νιογέννητες τον όρθρο
ανοίγοντας όλα τα χρώματα ψηλά με ρίγος θριάμβου;

Oταν στους κάμπους που ξυπνούν τα ολόγυμνα κορίτσια
θερίζουνε με τα ξανθά τους χέρια τα τριφύλλια
γυρίζοντας τα πέρατα των ύπνων τους, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά
που βάζει ανύποπτη μες τα χλωρά πανέρια τους τα φώτα
που ξεχειλίζει από κελαηδισμούς τα ονοματά τους - πέστε μου
είναι η τρελή ροδιά που μάχεται τη συνεφιά του κόσμου;

Στη μέρα που απ' τη ζήλεια της στολίζεται μ' εφτά λογιώ φτερά
ζώνοντας τον αιώνιο ήλιο με χιλιάδες πρίσματα
εκτυφλωτικά, πέστε μου, είναι η τρελή ροδιά
που αρπάει μια χαίτη μ' εκατό βιτσιές στο τρέξιμο της
ποτέ θλιμένη και ποτέ γκρινιάρα - πέστε μου, είναι η τρελή ροδιά
που ξεφωνίζει την καινούργια ελπίδα που ανατέλλει;

Πέστε μου είναι η τρελή ροδιά που χαιρετάει τα μάκρη
τινάζοντας ένα μαντήλι φύλλα από δροσερή φωτιά,
μια θάλασσα ετοιμόγεννη με χίλια δυο καράβια,
με κύματα που χίλιες δυο φορές κινάν και πάνε
σ' αμύριστες ακρογιαλιές - πέστε μου, είναι η τρελή ροδιά
που τρίζει τάρμενα ψηλά στο διάφανο αιθέρα;

Πανύψηλα με το γλαυκό τσαμπί που ανάβει κι' εορτάζει
αγέρωχο, γεμάτο κίνδυνο, πέστε μου είναι η τρελή ροδιά
που σπάει με φως καταμεσίς του κόσμου τις κακοκαιριές του δαίμονα
που πέρα ως πέρα την κροκάτη απλώνει τραχηλιά της μέρας
την πολυκεντημένη από σπαρτά τραγούδια - πέστε μου είναι η τρελή ροδιά
που βιαστικά ξεθηλυκώνει τα μεταξωτά της μέρας;

Σε μεσοφούστανα πρωταπριλιάς και σε τζιτζίκια δεκαπενταυγούστου,
πέστε μου, αυτή που παίζει, αυτή που οργίζεται, αυτή που ξελογιάζει,
τινάζοντας απ' τη φοβέρα τα κακά μαύρα σκοτάδια της,
ξεχύνοντας στους κόρφους του ήλιου τα μεθυστικά πουλιά,
πέστε μου, αυτή που ανοίγει τα φτερά στο στήθος των πραγμάτων,
στο στήθος των βαθιών ονείρων μας, είναι η τρελή ροδιά;

12 σχόλια:

πουαντερι είπε...

Καλως μου την-καλως μου την!!!!
χαιρομαι που θα σε εχουμε εδω και θα πινουμε τον καφε μας διπλα στο τζακι.

Με γλυκα και μια αγκαλια σε υποδεχομαι στο ροδοσπιτο και σου ευχομαι χαρουμενες και ευτυχισμενες στιγμες!!!!!!!!!!!!!!!

faraona είπε...

Βρε βρε βρε καλως την χρυσοχερααα!!!
Πηρες κι εσυ κλειδακι ε?
Αντε καλως ορισες νεοφωτιστη και καλο χειμωνα ναχουμε.
Πολλα φιλακια κι απο μενα.

Alkmini είπε...

Καλως το μου :))
ομορφη πρωτη αναρτηση με ενα ποιημα του αγαπημενου μου Ελυτη!
σου ευχομαι καλη διαμονη στα Κοκκινα Ροδια με τις Ροδαλενιες.
φιλακια πολλα.

Giannis Kafatos είπε...

καλημέρα, ωραιο το "ροδάτο" σας βλογκ!
είμαι μαγεμένος με τα ρόδια, τα γεύομαι, τα συλλέγω, είναι η χαρά μου να τα βλέπω μικρούτσικα πρασινωπά να μεταμορφώνονται στο πιο μαγικό από τα φρούτα, τα φωτογραφίζω...
πείτε μας καμια ωραία ιστορία από τη μυθολογία και την παραδοση για τα ρόδια!
Πολύ θά 'θελα να μάθω κι ένα ωραίο παραμύθι με "ήρωες" ρόδια, θα ήμουν πολύ γαϊδούρι να ζητήσω ό,τι έχετε ευχαρίστηση???
σε κάθε περίπτωση θα σας διαβάζω!!!
καλημέρα
;)
www.u-hoo.gr/gianniskafatos

clementine είπε...

Καλωσορίζω κι εγώ τη νέα μας φίλη........
Είναι τέλειο που καταφέραμε να γίνουμε τόσες πολλές.
Μπράβο Αλικάκι μου, άλλωστε το ροδαλένιο μας σπίτι είναι τεράστιο.....αλλά και να μην ήτανε...χίλιοι καλοί χωράνε.
Καλώς μας ήρθες λοιπόν

Aθηνά Π.Κ. είπε...

Καλώς ήρθες Δημιουργική μου φίλη !!!!
Σ αυτό το Ροδένιο εξοχικό σπιτάκι θα βρεις φίλες καλές , όλες καλοδιάθετες και όλες δημιουργικές !!
θα κάνουμε παρέα, καφεδάκι πλάι στο τζάκι, φιλική κουβέντα, ζεστασιά, αστεία και σοβαρά, κάστανα , λικεράκια, ξενύχτια και το πρωί ξέγνοιαστες βόλτες στην εξοχή !!
Σε καλωσορίζω και σου εύχομαι καλή διαμονή !!

Η επιλογή της Τρελλής Ροδιάς , υπέροχη!!!!

Δημιουργία είπε...

@πουαντερί
Είδες? Μέχρι εδώ έφτασε η χάρη μου! χα-χα!

@Faraona
Το πήρα το κλειδάκι και το κρατάω γερά στο χέρι! Με τέτοια παρέα, σίγουρα θα είναι καλός ο χειμώνας.

@Αλίκη
Καλώς σε βρήκα! Ευχαριστώ για την πρόσκληση. Πιστεύω ότι θα έχω καλή διαμονή!

Δημιουργία είπε...

@Giannis Kafatos
Ηδη υπάρχει ένα παραμυθάκι στο blog, με ηρωίδα την Ροδαλένια! Ψάξε και θα το βρείς.

@clementine
Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα. Και εγώ πιστεύω ότι χίλιοι καλοί χωράνε παντού, φτάνει να υπάρχει καλή διάθεση.

@Αθηνά
Καλώς σε βρίσκω και εδώ! Το ποίημα ήταν το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό μόλις πήρα την πρόσκληση. Πιστεύω ότι είναι ύμνος, όχι μόνο στη ροδιά, αλλά στην ίδια τη Ζωή!

Flora είπε...

Καλωσόρισες!!!

Πολύ καλή επιλογή το ποίημα αυτό!!!

Χτύπησες φλέβα...
Ο αγαπημένος μου ποιητής!

Να είσαι καλά!!!

ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ είπε...

καλως ήρθες. Καλη διαμονή μαζί μας

eirini είπε...

Καλώς την!!!!! Δημιουργία μου, πόσο χαίρομαι που έγινες ροδαλένια!!!!
θα περάσουμε πολύ όμορφα όλες παρέα! Ελπίζω να βολεύτηκες στο γιορτινό πλέον σπιτάκι μας!
Είναι όνειρο!!!!!

Δημιουργία είπε...

@Flora
Γειά σου! Καλώς σε βρισκω και εδώ. Τι άλλο θα μπορούσα να φέρω, εκτός από ένα ποίημα γεμάτο ρόδια?

@Πράσινη Κλωστή Δεμένη
Καλώς σας βρήκα, καλά να περάσουμε!

@Ειρήνη
Τακτοποιούμαι σιγά-σιγά...αλλά βρήκα και ωραία εποχή και ήρθα!